SuperCity Pendolino
Elektrická jednotka 680 ( SC Pendolino ) je jediná řada jednotek s naklápěcími vozovými skříněmi v provozu Českých drah. Právě od naklápěcího systému je odvozena přezdívka Pendolino (italsky "kyvadélko"). Vyrobila je společnostAlstom Ferroviaria (dříve firma FIAT, která Pendolino vyvinula) v italském Saviglianu. České dráhy původně objednaly celkem 10 jednotek od konsorcia firem v čele s domácím ČKD. Po krachu ČKD se nakonec změněné zakázky ujal Alstom a o několik let později dodal 7 obdobných jednotek.
První jednotka dorazila do Česka v červnu 2003 a poté následovala série testů na zkušebním okruhuVýzkumného ústavu železničního v Cerhenicích.[3] Od roku 2004 byla nasazena ve zkušebním provozu na tratiPraha - Děčín; od prosince 2005 je zařazena na pravidelný spoj Praha-Ostrava (jako SC) a na několik let Praha-Břeclav (jako IC). 10. prosince 2006 byly spoje této relace prodlouženy do Vídně a Bratislavy. V roce 2012 bylo těžiště jeho provozu na trati Praha-Ostravsko s řídkým zajížděním do Žiliny a Františkových Lázní (přes Plzeň).